Plášť s přírubou je pevně spojen s hnanou částí stroje. Spolu s vnějšími lamelami tvoří hnanou část spojky. Hnací část tvoří magnetové těleso, do jehož ozubení zapadají vnitřní lamely.
Vnitřní lamely jsou kryty vrstvou třecího materiálu dle druhu provozu (mazaný nebo suchý), který prodlužuje jejich životnost a zvyšuje tření. Vnější lamely unášejí svými výstupky plášť spojky.
Kotvová deska je spojena s magnetovým tělesem unášejícími kolíky. Je-li do budicí cívky zaveden stejnosměrný proud, je kotvová deska přitažena k magnetovému tělesu. Je-li spojka vypnuta je deska odtlačena odpruženými odtlačovacími kolíky na přírubu distančního pouzdra.
Seřizovací matice je našroubována na kotvovou desku, takže při zapnutí spojky sevře svazek lamel. Otáčením matice lze regulovat šířku vzduchové mezery mezi magnetovým tělesem a kotvovou deskou. Šířka vzduchové mezery ovlivňuje velikost přenášeného točivého momentu. K jejímu přesnému seřízení slouží sada lístkových měrek, které se zasunují do vybrání matice.
Sběrací kroužky slouží k přívodu budicího proudu kartáčků - pro mazané prostředí - bronzové a pro suché prostředí - měďnografitové. Distanční pouzdro - vymezuje krajní polohu kotvy. Budicí cívka je zalita v magnetovém tělese. U ELS spojky je jeden vývod cívky připájen na sběrací kroužek a druhý vývod do magnetového tělesa.
Přidat komentář:
Přidat reakci na komentář: